• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Ansökan om skuldsanering bankhistorik

Patron

V.I.P
Poäng: 447
Blev medlem
15 September 2022
Meddelanden
539
Mottagna reaktioner
288
Poäng
447
Behöver lite expertråd.

Har en historik med spelmissbruk men var spärrad på spelpaus i ett år mellan februari 2023 - februari 2024. När spärren gick ut fick jag ett återfall på tre dagar sedan spärrade jag mig på nytt ett år, spärr på spelpaus pågår alltså nu.
Jag tänkte söka skuldsanering men undrar om återfallet kan förstöra? Det står just nu på Kronofogdens hemsida att väntetiden på att de ens ska kolla på ens ansökan är fem månader så när dem kollar på dem kommer jag varit spelfri 7 månader.

Kollar Krf bankhistorik vid skuldsanering?

Tycker ni jag ska skicka in en ansökan nu eller vänta minst 6 månader från återfallet innan jag ansöker?
Varför jag nämner 6 månader är för att i deras test där man kan se om man är lämplig för skuldsanering ska man ha varit spelfri 6 månader.

Fick också en bebis i mars vilket jag förstår kan vara till fördel när det kommer till godkänd ansökan.
Usch, helt sjukt att man ens behöver fundera på skuldsanering. Vad har man ställt till med...

Lån över 1 miljon, får inte månaderna att gå ihop på egen hand. Som tur är har jag min kära sambo som stöttar mig i det här.

Tycker det är för tidigt för dig att söka skuldsanering just nu men du kan börja jobba mot en framtida skuldsanering redan idag.

För din sambo och framförallt för din nyfödda bebis skull så får du se till att gå i behandling för spelmissbruk.Nu när du har en bebis har du inte bara ansvar över dig själv utan även för ditt barn.Så nu får du svälja stoltheten och ta ansvar och göra det rätta är min rekommendation till dig.

Ta kontakt med en budget och skuld rådgivare i kommunen där du bor så någon med insikt får ta en titt på din ekonomi och se vad som kan göras och hjälpa dig med att eventuellt söka en skuldsanering i framtiden.

I inledande fasen så utreder dom din ekonomi. Kronofogden kan begära ut konto utdrag med stöd av lagen när som om du har en skuldsanering och har grund för det det gäller även när du lämnat in en ansökan.

Om du gör dessa två steg innan du söker skuldsanering så har du gjort två saker som dom kommer se positivt på i en bedömning ifall du ska få skuldsanering.

Tänk på att vara ärlig i din ansökan kommer man på i ett skede att du ljugit om skälet för ansökan så kan du få avslag på att du lämnat oriktiga uppgifter tom innan du fått inledande skuldsanering.

Hoppas du tar till dig och lycka till mot att få ett sundare förhållningsätt med spel och ekonomi.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Jajajaja

Viktig medlem
Poäng: 137
Blev medlem
22 Juni 2020
Meddelanden
89
Mottagna reaktioner
36
Poäng
137
Klart man ska söka skulddanering ändå, det är en så pass lång process. Söker man väl av ren självbevareldedrift, söker man inte sanering då man har utmätning undrar jag vad det är frö fel på personen. Många besserwissrar här som vill leka psykolog istället flr stt svara på frågor.

Kronofogden kollar inte om du spelar om du inte sjäöv säger du har problem än med det och visst är barn ett skäl till att få skulddanering. Beror på handläggaren kanske, men jag fick bara 4 års sanering med ett skäl just för att jag har barn.
Sök så fort du kan och jobba på dej själv medans. Får du sanering är det extra motivation.

Tack för bra input!
 

Jajajaja

Viktig medlem
Poäng: 137
Blev medlem
22 Juni 2020
Meddelanden
89
Mottagna reaktioner
36
Poäng
137
Tycker det är för tidigt för dig att söka skuldsanering just nu men du kan börja jobba mot en framtida skuldsanering redan idag.

För din sambo och framförallt för din nyfödda bebis skull så får du se till att gå i behandling för spelmissbruk.Nu när du har en bebis har du inte bara ansvar över dig själv utan även för ditt barn.Så nu får du svälja stoltheten och ta ansvar och göra det rätta är min rekommendation till dig.

Ta kontakt med en budget och skuld rådgivare i kommunen där du bor så någon med insikt får ta en titt på din ekonomi och se vad som kan göras och hjälpa dig med att eventuellt söka en skuldsanering i framtiden.

I inledande fasen så utreder dom din ekonomi. Kronofogden kan begära ut konto utdrag med stöd av lagen när som om du har en skuldsanering och har grund för det det gäller även när du lämnat in en ansökan.

Om du gör dessa två steg innan du söker skuldsanering så har du gjort två saker som dom kommer se positivt på i en bedömning ifall du ska få skuldsanering.

Tänk på att vara ärlig i din ansökan kommer man på i ett skede att du ljugit om skälet för ansökan så kan du få avslag på att du lämnat oriktiga uppgifter tom innan du fått inledande skuldsanering.

Hoppas du tar till dig och lycka till mot att få ett sundare förhållningsätt med spel och ekonomi.
Okej, kanske ska vänta ett par månader men är ju sådan satans lång väntetid. Från ansökan till start är det nu ca 8-9 månader om man blir beviljad. Om man sköter sig under dessa månader (behandling, spelfri, inga lån etc) känns det ändå som man hinner bevisar litegrann även om det i det stora hela inte är så lång tid.

Tack för bra pepp! Ska verkligen ta tag i det här nu.
 

Patron

V.I.P
Poäng: 447
Blev medlem
15 September 2022
Meddelanden
539
Mottagna reaktioner
288
Poäng
447
Kul att du tog åt dig på mitt inlägg som jag tänkt! :)

Det finns ju en rekommendation som du redan själv har tagit upp i ditt inlägg och den grundar sig på att man vill se att man är på god väg att bryta sitt mönster det var två månader sen sist det kan jag tycka är för tidigt.

Men vänta inte med dom två konkreta sakerna jag tog upp det kan du redan börja med idag.

Du kan med fördel ansöka om skuldsanering genom din budget och skuldrådgivare det ska du ta upp vid kontakt med dom om det är din önskan så får ni se om ni kommer fram till att det är det bästa för dig.

Kronofogden ser positivt på när ansökan går genom en budget och skuldrådgivare.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp