• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Ackord uppgörelse

Athena

Medlem
Poäng: 27
Blev medlem
29 Januari 2023
Meddelanden
18
Mottagna reaktioner
9
Poäng
27
Hej!

Jag har skulder hos Lowell, Intrum, Alektum, Visma och Gothia. Någon som lyckats göra en ackord uppgörelse med någon av dom inkassobolagen? Isåfall hur har uppgörelsen sett ut?

Funderar på om dom åtminstone kan dra av minst 50 % av räntekostnaden om jag betalar allt på en gång.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Millan2.0

Viktig medlem
Poäng: 206
Blev medlem
28 Augusti 2023
Meddelanden
80
Mottagna reaktioner
76
Poäng
206
Jag hade skulder hos de flesta du nämner, och kontaktade några:
Gothia va rätt hårda, och ville inte dra av någon ränta, men gav mig rätt bra avbetalningsplan, och drog tillbaks ärendet från KFM.

Intrum var rätt hårda, och erbjöd att ta bort 1500kr av räntan, mot att jag betalade resten på en gång. (Nästan hela skulden på 19tkr var ränta)

Visma strök alla räntekostnader.

Ska dock tillägga att mina skulder var 6-7 år gamla. Du förlorar absolut inget på att försöka iaf, så testa. ^^
 

Athena

Medlem
Poäng: 27
Blev medlem
29 Januari 2023
Meddelanden
18
Mottagna reaktioner
9
Poäng
27
Jag hade skulder hos de flesta du nämner, och kontaktade några:
Gothia va rätt hårda, och ville inte dra av någon ränta, men gav mig rätt bra avbetalningsplan, och drog tillbaks ärendet från KFM.

Intrum var rätt hårda, och erbjöd att ta bort 1500kr av räntan, mot att jag betalade resten på en gång. (Nästan hela skulden på 19tkr var ränta)

Visma strök alla räntekostnader.

Ska dock tillägga att mina skulder var 6-7 år gamla. Du förlorar absolut inget på att försöka iaf, så testa. ^^
Förlåt för sent svar. Mår fruktansvärt dåligt psykiskt pga skulderna. Jag har gjort min första ackorduppgörelse.

Skulden hos Alektum är på 28200 kr. Av det är 15000 kr kapitalskulden resterande är ränta. Jag fick ner skulden från 28200 kr till 19000 kr. Dom skriver av 70 % av räntan dvs 9200 kr. Jag tycker det är bra. Skulden är trots allt bara 2 1/2 år gammal.
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 580
Mottagna reaktioner
7 015
Poäng
4 807
Förlåt för sent svar. Mår fruktansvärt dåligt psykiskt pga skulderna. Jag har gjort min första ackorduppgörelse.

Skulden hos Alektum är på 28200 kr. Av det är 15000 kr kapitalskulden resterande är ränta. Jag fick ner skulden från 28200 kr till 19000 kr. Dom skriver av 70 % av räntan dvs 9200 kr. Jag tycker det är bra. Skulden är trots allt bara 2 1/2 år gammal.
Det var ju bra!
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp